Test Testsson

”Om ni ringer till Directa, så är det troligtvis jag som svarar. Och om någon från Directa ringer er, så kan det vara jag också. Dvs. min roll på Directa är att administrera och hjälpa till med säljinsatser.”

Nu är ju Directas konsulter så skickliga, att de oftast säljer sig själva – i och med deras insatser ute hos er kunder.

Men det renderar ju också i att de allt som oftast är ute på uppdrag och hinner inte med att sälja in nytt och administrera. Och då ibland behövs det en extra liten skjuts, som jag då är behjälplig med det.

Jag har arbetat med sälj och administration sedan 1984, med start inom VVS-branschen under ett antal år. Sälja produkter är ju förhållandevis lätt (jämfört med utbildning/utveckling), de går ju att visa upp och kunden kan klämma och känna på dom!

När jag sedan tog steget in i utbildningsvärlden 10 år senare – 1994, var min stora undran – hur säljer man utbildning/utveckling? Kunden har ju inte en aning vad de köper? Och där ligger ju faktiskt den stora utmaningen för mig!

Och till råga på allt – har man ju några sekunder på sig i telefon eller på mail – att göra sig intressant och sticka ut bland alla andra leverantörer (i VVS-branschen var man nästan alltid välkommen, så länge  man hade bulle eller tårta med sig eller bjöd på lunch).

Personligen är jag en hängiven sport- och musikälskare och kryddar gärna mitt liv med resor tillsammans med min kära fru. En stor del av mitt liv idag upptas också av våra barn och barnbarn, som till vår stora glädje ramlar in med rask fart.

Jag hoppas vi hörs och ses snart!